Ny udviklingschef hos Wimex vil videreudvikle haven

Wimex har fået ny udviklingschef, i form af Janus Nørgaard Nielsen, der er tiltrådt stillingen pr. 1. maj. Janus kommer til stillingen med 20 års erfaring, der til sammen skal være med til at skabe de bedste løsninger til fuld udnyttelse af haven.

Wimex, der er en del af den Skivebaserede Moland Group opruster, ved ansættelsen af ny udviklingschef. Janus Nørgaard Nielsen, der selv kommer fra Skive, er tiltrådt stillingen. Han kommer tidligere fra en lokal Skive-virksomhed, hvor han bl.a. sad med projektsalg tegning af nye produkter og kvalitetskontrol. En sådan rolle vil han også få hos Wimex, hvor han vil være forbindelsen mellem produktudvikling salg og marketingafdelingen.

Bred erfaring med produktudvikling
Janus kan bidrage med yderligere erfaring indenfor produktudvikling, da han kommer fra en stilling som salgschef i Norden, Baltikum og Østeuropa for en virksomhed i Viborg, der genanvender udtjente dæk. Her fandt han i samarbejde med kunderne nye løsninger til recycling gennem idéskabelse og -udvikling, hvilket kan blive en fordel i den nye stilling:
– Hos Wimex kommer jeg forhåbentlig til at bidrage med min erfaring med genanvendelse og produktudvikling. Vi skal i gang med at udvikle nye produktlinjer fra bunden, og her kan jeg bruge min store erfaring med at udvikle og designe nye produkter, siger Janus og fortsætter:
– Jeg vil fokusere på at finde flere muligheder for anvendelse af vores materialer i haven og søge efter de sjove og gode idéer. Wimex har sloganet ”Framing good life”, og der skal jeg i samarbejde med designere og arkitekter være med til at finde løsninger, der understøtter det gode liv. Vi skal hele tiden kigge fremad og prøve at forudse trends, så folk kan nyde deres haver mest muligt uden at skulle bruge tid på vedligehold.
En spændende fremtid
Janus har været i dialog med Wimex’ markedschef Søren Østergaard om den nye rolle som udviklingschef, og Janus beskriver den som super spændende.
– Det er det helt rigtige tidspunkt at hoppe med på vognen. Jeg har haft nogle gode snakke med Søren om stillingen, og der sker mange spændende ting. Der er spændende visioner for fremtiden, og jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang og arbejde sammen med Søren og resten af Wimex-holdet, afslutter Janus.

For yderligere koordinering af interviews, kontakt:
Camilla Sick | Kommunikationsrådgiver, Perfekta PR
T +45 6172 7414 | E-mail: camilla@perfektapr.dk